X
تبليغات

تصویر ثابت

مزایا و معایب فرش گل برجسته
loading...
YourAds Here YourAds Here

مرجع مقالات رسمی فرش و شستشوی ان

بازدید : 74
پنجشنبه 3 تير 1400 زمان : 11:31


قابلیت و امکان ندارد در باب صنعت های دستی کشورمان کلام کنیم و حرفی از فرش‌های اهل ایران به در میان نیاید. قالیشویی در مشهد شهرهای گوناگون کشورمان به خیال و خاطر بضاعت‌شان در ساخت فرش دستباف و فرش ماشینی و فرش گل پررنگ در سطح دربین‌الملل به خیر و خوبی شناخته میشوند. در معاش اکثر خانواده‌های اهل ایران فرش نقشی اصلی داراست و اکثری از اشخاص برای اینکه به منزل‌شان رنگ و بوی معاش ببخشند، از فرش استعمال می‌نمایند.

یکی‌از اشکال فرش که در کشور ایران و عالم دوستداران متعددی دارااست، فرش نقش پررنگ یا این که به عبارتی فرش گل پررنگ میباشد. طرز بافتن این فرش‌ها به سیرتکامل‌ای میباشد که در نصیب‌هایی که بافنده مایل بوده دقت بیشتری به آن بشود، ضخامت فرش بیشتر میباشد و به همین برهان بهتر چشم میگردد؛ قرار دریافت کردن برجستگی‌ها و نصیب‌های مسطح فرش در کنار هم به عبارتی کاری را می‌نماید که سایه و پر‌نور در نگارگری آن را به عهده داراست. نوشته‌ی علمی پایین را به فرش نقش پر رنگ تخصیص داده‌ایم و با هم مرور می کنیم که آیا شایسته ترین تعیین برای منزل شما این نوع فرش میباشد یا این که خیر؟


تاریخچه فرش نقش پررنگ
اولی جرقه‌های ساخت فرش گل‌ پر رنگ در شهر اصفهان و به دستان مدرس علی خدادادی خورد. علی خدادای در سال ۱۳۵۶ استارت به بافتن این نوع از فرش کرد و سود سعی نسبتاً روستا ساله این هنرمند اصفهانی فرشی شد که با اسم پارک شناخته می‌گردد. فرش پارک و اثرها دیگر هنرمندان کشورمان تولیدکنندگان فرش ماشینی را وادار کرد که به سراغ ایجاد انبوه این نوع از فرش بروند و این چنین فرش گل پررنگ وارد عرصه فرش‌بافی شد.

فرش گل پررنگ چه طور بافته می شود؟
پیش از اینکه به توضیح معایب و مزایای این نوع از فرش برسیم، موردنیاز میباشد توضیح دهیم که فرش گل پررنگ چه طور بافته میگردد. چیزی که فرش اهل ایران را از اکثری از فرش‌های دنیا متمایز می‌نماید، بضاعت و توان و خلاقیت اختصاصی فرش‌بافان اهل ایران میباشد. هنرمندان کشورمان که در مورد فرش کار می‌نمایند توانسته‌اند با ابتکارهای گوناگون در چله‌کشی و استعمال از ساختارهای هندسی گوناگون در دار قالی، فرش گل پر رنگ دستباف ببافند.

سوله‌های فرش ماشینی نیز برای اینکه بتوانند به ایجاد انبوه فرش گل پر رنگ برسند از دستگاه‌های خاصی به کارگیری نمیکنند؛ بلکه از روش استعمال از الیاف گوناگون به‌این تفاوت سطح می‌رسند و فرش ماشینی گل پر رنگ را به بازار عرضه می‌نمایند.

درحال حاضر که به صورت خلاصه با چگونگی ساخت فرش گل پررنگ آشنا شدید، به سراغ مزایا و معایب این نوع از فرش‌ها می رویم.

مزایای فرش گل پر رنگ
زیبایی و نازکی بی‌نظیر: مهمترین مزیت فرش گل پررنگ، زیبایی و نازکی بی‌غایت آن میباشد. فرش‌های گل پررنگ به حدی دیده‌نوازند که از آنها تحت عنوان تابلو فرش به کار گیری می شود.
تراکم بالای گره‌ها: هم فرش‌های دستباف و هم فرش‌های ماشینی گل پر رنگ، تراکم متعددی دارا‌هستند و به همین عامل لطافتشان بیشتر از فرش‌های نادر تراکم میباشد. معمولا فرش ماشینی گل پررنگ ۱۲۰۰ کتف میباشد که سبب می گردد شباهت متعددی با فرش‌های دستباف گل پر رنگ داشته باشند.
ماندگاری بالای فرش دستباف گل پررنگ: مثل اکثر گونه های فرش‌های دستباف اهل ایران، الیاف به فعالیت رفته درین فرش‌ها بسیار کیفیت بالا میباشند و در اثر شست و شو و در طی فرصت ظاهرشان را از دست نمی‌دهند.
تنوع زیاد فرش ماشینی گل پررنگ: به کار گیری از الیاف متفاوت و گشوده بودن دست طراح در ایده پردازی برای این فرش‌ها سبب ساز گردیده که تنوع فرش ماشینی گل پر رنگ بسیار زیاد باشد. غیرممکن میباشد که در‌پی رنگ، طرح و اندازه‌ای از این نوع فرش‌ها بروید و نتوانید فرآورده آیتم نظرتان را با قیمت ارزان پیدا فرمایید.
قرائت مقاله معایب و محاسن فرش ماشینی ۱۵۰۰ کتف


معایب فرش گل پر رنگ
بها بالا و نگه‌داری دشوار فرش دستباف گل پررنگ: بها این نوع از فرش بسیار بالاست و به همین ادله نیاز به مراقبت و محافظت ویژه داراست. این مورد منجر می‌گردد نتوانید در جاهای مالامال رفت و آمد از آن به کارگیری نمایید و ناچار خواهید بود فرش را در جایی پهن فرمائید که گزینه به کار گیری روزانه قرار نگیرد.
وجود مورد‌های بی‌کیفیت زیاد در بازار فرش ماشینی گل پررنگ: به انگیزه استقبال زیاد اشخاص از این نوع فرش، کمپانی‌های متعدد به عرضه این کالا پرداخته‌اند و بعضا از آن ها برای ذیل نگه داشتن بها، از الیاف نامرغوب به کارگیری می‌نمایند. برای همین در صورتی در موقع خرید فرش اعتنا کافی را به خرج ندهید و یا این که تخصصی در شناختن فرش کیفیت خوب و بی‌کیفیت نداشته باشید، ممکن میباشد فرشی بخرید که بعداز شست و شوی اولیه، برجستگی گل‌هایش از فی مابین برود و زشت گردد.
پاک کردن طاقت فرسا فرش ماشینی گل پر رنگ: در‌صورتی‌که محصول الیاف فرش خوب نباشد، پاک کردن بخش‌های پررنگ فرش بسیار دشوار میگردد و در آن گرد و خاک و زباله باقی میماند. پس یا این که می بایست مطمئن گردید فرشی که می خرید از الیاف کیفیت خوب تشکیل شده و یا این که بایستی مجال متعددی را صرف نظافت کردن آن بکنید.
شایسته ترین فرش نقش پر رنگ برای کدام شهر میباشد؟

چنانچه بخواهید از فرش گل پر رنگ برای برهه زمانی متعددی در منزل‌تان استعمال فرمایید، می بایست فرشی بخرید که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشد. به همین برهان اساسی میباشد که در گزینش آفریننده فرشی که نیکو‌اید توجه متعددی به خرج دهید.

شهر کاشان به داشتن شایسته ترین سوله‌های فرش ماشینی دارای شهرت میباشد و به همین ادله یک کدام از شایسته ترین تولیدکنندگان فرش نقش پررنگ ماشینی نیز به حساب می آید. تراکم فرش‌های ماشینی این شهر بسیار بالاست و در فیض کیفیت محصول ها این شهر رضایت‌نصیب میباشد.

درباره ی فرش دستباف نقش پر رنگ هم میتوانیم به شهر تبریز اشاره کنیم. شهر تبریز به داشتن تابلو فرش‌های بی‌نظیر دارای اسم و رسم میباشد. در تشکیل داد اکثری از این تابلو فرش‌ها از طرح‌های پررنگ استعمال میشود و این دستور منجر تبحر خاص بافندگان این ناحیه در بافت فرش گل پررنگ گردیده است.

حرف آخرین

یک کدام از زیباترین جلوه‌های هنر ایرانیان فرش میباشد؛ هنرمندان صنعت فرش کشورمان در زمان تاریخ با ابتکار‌های که داشته‌اند توانسته‌اند سطح این هنر را دائما بهبود ببخشند و به زیبایی آن اضافه نمایند. فرش نقش پر رنگ یکی‌از محصولاتی میباشد که‌این روز ها در منزل خیلی از اهل ایران‌ها چشم میگردد. درین نوشته به صورت خلاصه به گذر زمان زوایای گوناگون فرش گل پر رنگ پرداختیم.

برچسب ها قالیشویی در مشهد ,
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس




    captcha


    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 105
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 11
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 36
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 12
  • بازدید ماه : 322
  • بازدید سال : 2751
  • بازدید کلی : 5865
  • کدهای اختصاصی